mibmib hat geschrieben:
Daher halte ich das nicht für ausgeschlossen.
Ich schon. Das ist keine reine onBoard SW/HW Sache, sondern dazu ist auch die Aktivierung im OnStar Backend nötig.
Die reine HW ist schon das Problem, da Du ein US/CAN VCIM (K73) benötigst (neue HW mit LTE), dann das onStar Bedienteil (S51) und dann eben die Aktivierung. Die muß GM machen, da auf der Server freizuschalten.
Das neue VCIm muß ebenfalls über SPS mit spezieller Freigabe auf die VIN des Autos programmiert werden.
"• It is critical to use the service replacement Communication Interface Module (CIM) only in the vehicle for which it was ordered.
• Failure to perform the following procedures will result in a red LED, DTC(s) being set, and limited or incomplete OnStar® services
• An OnStar® button-press to the OnStar® call center is not required to complete the procedure.
• It may take up to 24 hours for OnStar® service to become fully activated after performing the procedures.
• Perform the following procedure only once. Repeat attempts of the procedure may result in a delay of the activation process.
Connect the scan tool to the vehicle.
Connect the Techline Information System (TIS) terminal to the scan tool.
Select the CIM Communication Interface Module Set-up and perform the set-up procedure.
Select the ONSA TIS2WEB Pass-Thru OnStar® Activation (Replaced/Upgraded Units Only) option using the service programming system (SPS).
The default language for the new CIM is English. To change the language to French or Spanish, access the scan tool.
Inform the customer that it may take up to 24 hours for the OnStar® service to become fully activated.
So with this info, I will check first to see if the dealer I take the car to has a TIS Terminal in addition to a Tech II."
Die Freisprech (UHP aka K82) hat im übrigens bis auf durchgeschleifte MIC Signal nichts damit zu tun.
M.