Lektüre für einen verregneten Sonntagnachmittag

... allgemeine Themen rund um das elektrische Fahren, Energieversorgungsideen usw.
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sonixdan
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Lektüre für einen verregneten Sonntagnachmittag

Beitrag von sonixdan »

Kratus
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Re: Lektüre für einen verregneten Sonntagnachmittag

Beitrag von Kratus »

100 Seiten!
Da muss es schon sehr lange regnen...
Kratus.

Grüße aus dem Elsaß (Frankreich)
Ampera Modell 2013A.
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Markus Dippold
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Re: Lektüre für einen verregneten Sonntagnachmittag

Beitrag von Markus Dippold »

So ein klitzekleiner Hinweis, wo die Tiny-URL hinführt und worum es da thematisch geht, wäre nicht so ganz schlecht.

Gruß
Markus
Bild- Opel Ampera ePionier, lithiumweiß, Modelljahr 2012
Besitz und Datenerfassung seit 13.12.2012
Kilometerstand: 203073km
163361km elektrisch, 16.14kWh/100km ab Akku
30895km RE-Betrieb, 6.06l/100km
LDV 1.2l, persönlicher LDV 0.98l

Stand 29.02.2024

Meine Solaranlage
micky4
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Re: Lektüre für einen verregneten Sonntagnachmittag

Beitrag von micky4 »

Cost and performance of EV batteries
Final report
for
The Committee on Climate Change
21/03/2012

(About the authors and reviewers
Element Energy is a consultancy specialising in low carbon energy technologies. Element Energy has conducted innovative analyses of low carbon road transport, from cost analysis, recharging infrastructure analysis and consumer preference modelling. Element Energy has led the collaborative team effort involving Axeon and Professor Peter Bruce.
Axeon is Europe’s largest independent supplier of automotive battery systems, working with a large number of cell suppliers. Axeon’s primary input to this project has been helping to develop cost models for battery assembly, provide data on cost and performance of current batteries as well as provide links with cell manufacturers to ensure the cell cost and performance models are accurate.
Peter Bruce is Professor of Chemistry at the EaStCHEM (Edinburgh and St. Andrews Research School of Chemistry). His group is a recognised leader in the electrochemistry of energy storage devices, with a significant body of research on lithium-based batteries.
Prof. Bruce provided the technical insight to understand the scientific challenges limiting battery performance.)
Liebe Grüße, Michael CU#13068, lithiumweiss, ePionier
myampera.wordpress.com
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