Opel Ampera Electric!

Pressemitteilungen über den Ampera und den Volt
Antworten
huschelmonk
500 kW - overdrive
Beiträge: 546
Registriert: 7. Okt 2012 19:38
Wohnort: Niedersachsen
Kontaktdaten:

Opel Ampera Electric!

Beitrag von huschelmonk »

Hi and welcome.

The "Opel Ampera electric" is one of the most revolutionary electric vehicle currently on the market. This green vehicle is not a hybrid, nor it is a pure E-car.

All the power comes from an Lithium Ion battery that gives the car a freedom to drive about 40 to 80 kilometers on the batteries alone, and so emission free.

When the batteries are going to low, then an in-build power station comes into action, to recharge the batteries.

This range extender gives the car the possibility to drive about 500 kilometers without re-fueling..

The technology that makes this car special is the so called "Voltec " technology system. It's an propulsion system that uses electricity directly to power the wheels of the car. It makes that the car drives at all times and all speeds.
ampera.jpg
ampera.jpg (30.07 KiB) 5174 mal betrachtet
The electric power goes directly to the wheels of the car. It's the most advanced propulsion system on the market. With an extended driving range of 500 kilometers this system gives the car the mobility of any other ordinary combustion engine car. It's a revolutionary technology, an also the technology of the future..

Performances

It can drive between 40 to 80 kilometer emission-free on a battery range and it has an extended range of 500 kilometers powered by an electric engine.

Lightweight materials have been used throughout : such as the clear polycarbonate covers on the front grille and the disk inserts on the 17-inch, five-spoke sport alloy wheels. This also helps to reduce aerodynamic drag in critical airflow areas.

The batteries

: 16 KWH Lithium-Ion batteries . The Opel Ampera can drive 40 to 80 kilometers. That's about 25 to 50 miles on batteries alone..

What when the battery run low? Then a special engine, an on-board power station, that runs on (bio)gasoline comes into action and re-load the battery while driving. So , the car's power comes from an electric engine. Even when the battery is recharging, the cars drives further on his electric powered engine.

With a full tank, the car can drive about 500 kilometers, or 300 miles. s

It's a sophisticated in-build computer system that make all the calculations about how far the car still can drive, and when the range extender has to come in action. This to maintain maximum fuel efficiency.

Also,excess generated electricity does not go to waste, but it's stored in the battery.

The Opel Ampera electric is equipped with regenerative brakes, which means that additional energy captured during braking is converted into electricity and is also stored in the battery pack.

This driving costs even lower and makes that you save a lot in fuel costs.

The Opel Ampera electric can be plugged into any standard 230-volt/16 A household outlet. The charging cable and vehicle plug is always on board in the trunk and the battery takes less than 4 hours to fully recharge.

The battery will continue to store energy from regenerative braking and any unused electricity created during extended-range mode operation. This energy supplements the engine generator to provide peak performance when required.

Once you get to where you're going, the battery can be fully recharged in less than four hours by plugging into any standard household 230-volt outlet .

Electric driving is cost effective . It is estimate that an electrically driven kilometer in the Opel Ampera will cost about one-fifth the price of a kilometer driven in a conventional gasoline-powered vehicle .

It is expected that it will cost about 2 euro cents per kilometer to drive electrically vs. 12 euro cents using gasoline, currently priced at €1.50 per liter. Knowing that a conventional combustion engine uses something of 7 to 9 liters of gasoline par 100 kilometers...

If you drive less than 80 kilometers a day , or 50 miles, then you can safe about 1700 liters of gasoline, or diesel..

If you drive 100 kilometers a day, or 60 miles , you could save 1900 liters of gasoline or diesel oil..

So people who are on the road professionally would have a big advantage driving with this high tech car.. They would save a lot of fuel and money..

The Opel Ampera electric is likely to be charged during off-peak hours in the evening or overnight,or with solar energy.. This would even further reducing the cost of recharging, and driving.

Note: The Opel Ampera Electric car has a twin brother, the Chevy volt, who use the same technology. It's in fact the same car with a different name... Prices of both cars to find here: Electric car prices
Bild
Tango
500 kW - overdrive
Beiträge: 1997
Registriert: 24. Sep 2011 09:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von Tango »

Hallo Hunfried

Steht der in Genf??? Ein Nachbar hat mich auf einen neuen Opel mit dem gleichen Antiebskonzept angesprochen. Er sagte grösser und stärker als der Ampera. Ich musste Passen. Aber jetzt ist es mir klar.

Gruss Joe
Gruss Tango / Joe

möglich aber nicht Alltäglich
201,8 km E-Reichweite mit 10,2 kWh mit RE bei 4 Pässefahrt
171,7 km E-Reichweite mit 10,1 kWh ohne RE
98,8 km E-Reichweite mit 9,7 kWh ohne RE auf der Strecke Swiss-Ecodrive 2013
Benutzeravatar
Markus I.
500 kW - overdrive
Beiträge: 719
Registriert: 8. Aug 2011 22:23
Wohnort: Geographischer Mittelpunkt von Baden-Württemberg
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von Markus I. »

Nein: das Bild zeigt den Flextreme GT/E (Konzeptauto) und ist drei Jahre alt, vgl. hier:

http://www.auto-motor-und-sport.de/eco/ ... 48208.html

Meinte dein Nachbar vielleicht den Cadillac?

Grüße!

Markus
Tango
500 kW - overdrive
Beiträge: 1997
Registriert: 24. Sep 2011 09:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von Tango »

Hallo Markus.

Hab ich mir zuerst auch gedacht. Der ist ja stärker, aber sicher nicht grösser als der Ampera. Hast Du dir dien Steckdosenanschluss beim Amprea (auf dem Foto im Hintergrund) angeschaut. Ist das Neu???

Was soll den das Foto von Huschelmonk?? :roll: Was will er uns sagen???
Gruss Tango / Joe

möglich aber nicht Alltäglich
201,8 km E-Reichweite mit 10,2 kWh mit RE bei 4 Pässefahrt
171,7 km E-Reichweite mit 10,1 kWh ohne RE
98,8 km E-Reichweite mit 9,7 kWh ohne RE auf der Strecke Swiss-Ecodrive 2013
EcoDrive
500 kW - overdrive
Beiträge: 2887
Registriert: 16. Okt 2011 19:58
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von EcoDrive »

Tango hat geschrieben:Hallo Markus.

.... Hast Du dir dien Steckdosenanschluss beim Amprea (auf dem Foto im Hintergrund) angeschaut. Ist das Neu???
...

Hallo Joe, ich denke das ist ein altes Foto, der Ampera im Hintergrund entspricht wohl der Studie. Vergrössert man das Bild sieht es so aus, als ob da ein Schnittmodell des Ampera steht.
Der Rückspiegel entspricht einem sehr frühen Design. Er ist sehr schmal. Erst später wurde der Rückspiegel durch das heutige 'hohe' Design ersetzt. -> Bessere Sicht nach hinten, ist ja auch nötig. ;)

Hier aus dem Jahr 2010 ist ein Foto des Amperas mit 'dünnem' Spiegel.

http://www.auto-motor-und-sport.de/opel ... 03805.html

Grüsse
EcoDrive
Peter
Opel Ampera, 2012 seit 3.5.12.
Vollständige Datenerfassung seit 6.5.12
35504 km elektr. mit 12,88 kWh/100km ab Akku.
16,58 kWh ab geeichtem Zähler
1698 km RE-Betrieb 7,49 L/100km
Lebensd.Verbr. 0,52 L/100km (0,34 L/100km seit 6.5.12)
Stand 08.10.14
Benutzeravatar
VoltIhrAmpera?
500 kW - overdrive
Beiträge: 864
Registriert: 22. Jul 2012 09:11
Wohnort: Burgenland - Österreich
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von VoltIhrAmpera? »

Ich glaube mich zu erinnern, dass die Vorserien-Ladestecker unter dem Seiten-Emblem (vor dem Spiegel) versteckt waren. Das war damals auf allen Bildern in den Autozeitungen zu sehen.

Gruß Chris
Glücklicher Volt-Pilot seit Februar 2013

Modell 2012
Tango
500 kW - overdrive
Beiträge: 1997
Registriert: 24. Sep 2011 09:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von Tango »

Ja das mit der Steckdose kam mir irgendwie auch bekannt vor.

Ja aber wieso stellt Huschelmonk die alten Bilder rein???? :o Der Text beschreibt ja (laut meinem Internet-Engisch) den Ampera. Hey Hunfried, Du bist gefragt. ;)
Gruss Tango / Joe

möglich aber nicht Alltäglich
201,8 km E-Reichweite mit 10,2 kWh mit RE bei 4 Pässefahrt
171,7 km E-Reichweite mit 10,1 kWh ohne RE
98,8 km E-Reichweite mit 9,7 kWh ohne RE auf der Strecke Swiss-Ecodrive 2013
huschelmonk
500 kW - overdrive
Beiträge: 546
Registriert: 7. Okt 2012 19:38
Wohnort: Niedersachsen
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von huschelmonk »

Upps, da habe ich ja was angerichtet.
Den Beitrag hatte ich gar nicht abgesendet, oder doch ?

Erklärung:
Gestern Mittag war der Seitenaufbau hier im Forum sehr langsam auch konnte ich nur mit Verzögerung schreiben. Wir haben hier in der Firma einen neuen Firewallserver in Betrieb genommen und der Verdacht lag nahe das der mir dazwischen fuscht. Ich habe daher zwei identische Seiten über die Vorschaufunktion nur getestet, aber nicht gesendet. Einmal über die Firewall einmal direkt. Ja eine Webseite zum Pullover stricken "Volllust" können wir nicht aufrufen. :oops:

Es ist ein alte Vorstellung des Amperas von vor 3 Jahren die ich auf den Rechner habe und verwendete.

Wegen der Ladesteckdose am Ampera, ja so sah das damals noch aus.
Opel-Ampera---Ladeanschluss.jpg
Opel-Ampera---Ladeanschluss.jpg (12.89 KiB) 5047 mal betrachtet
Übrigens lag es nicht an unserem Server. Die Performens des Forum war gestern sehr langsam.
Ich find es aber auch jetzt blöd wenn ich den Beitrag lösche, vielleicht kann Tachy ihn verschieben oder umbenennen in "Wie alles begann - Opel Ampera Electric!" oder so.

Entschuldigt bitte wenn ich hier Verwirrungen reingebracht habe.
Bild
micky4
500 kW - overdrive
Beiträge: 2081
Registriert: 5. Apr 2012 08:39
Wohnort: Wien, Österreich
Kontaktdaten:

Re: Opel Ampera Electric!

Beitrag von micky4 »

Ich sage "Danke" denn ich kannte diese Bilder und den Flextreme noch nicht und ich find die Studie ziemlich toll ! ;)
Liebe Grüße, Michael CU#13068, lithiumweiss, ePionier
myampera.wordpress.com
Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 39 Gäste