Volt aus USA nach D gebracht
- he2lmuth
- 1.21 Gigawatt !
- Beiträge: 5065
- Registriert: 19. Aug 2011 12:16
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Na endlich
Wie unterscheidet sich denn das Deutsche unzulängliche vom US Ladewesen?
Bleib gesund
Wie unterscheidet sich denn das Deutsche unzulängliche vom US Ladewesen?
Bleib gesund
L.G. Hellmuth
Es ist keinesfalls ausreichend lediglich keine Überlegungen anstellen zu können, man muss auch unfähig sein diese mitzuteilen.
Es ist keinesfalls ausreichend lediglich keine Überlegungen anstellen zu können, man muss auch unfähig sein diese mitzuteilen.
-
- 500 kW - overdrive
- Beiträge: 2392
- Registriert: 18. Apr 2014 22:28
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Was wurde denn alles am Licht gemacht ? Nebelleuchte die sidemarker evt. Deaktivieren. Für rote Blinker gibt's ja fast immer Ausnahmegenehmigungen.
Kleiner Stromer
-
- 500 kW - overdrive
- Beiträge: 630
- Registriert: 26. Feb 2016 02:18
- Wohnort: Schwedt/Oder
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
im gegenteil, rote blinker sind (glaube ab EZ. 1970) nicht mehr zulässig - auch nicht als ausnahme. selbst wenn man das irgendwo bzw. irgendwie noch genehmigt bekommen hat, kann ner nächste TÜV das wieder revidieren.
gruß Obel
gruß Obel
Ampera ePionier (10.2013 / akt. 112000km) DU147xxx geb. 27.5.2013
Lancia Lybra 2.0 (10.1999 / 163000km, jetzt stillgelegt)
302 Mustang II (1978 / 23000mi)
XV-1900 Yamaha Midnightstar (08.2007 / 24000km)
XV-1900 Roadliner (07.2008 / 13000mi)
Lancia Lybra 2.0 (10.1999 / 163000km, jetzt stillgelegt)
302 Mustang II (1978 / 23000mi)
XV-1900 Yamaha Midnightstar (08.2007 / 24000km)
XV-1900 Roadliner (07.2008 / 13000mi)
-
- 500 kW - overdrive
- Beiträge: 2392
- Registriert: 18. Apr 2014 22:28
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Ok, dann sind das vermutlich selbst zurückgerüstete Fahrzeuge (weil es "cool" aussieht) oder technisch zu teuer erscheint (habe auch schon Tesla's gesehen, vermutlich Import, die rot blinken) ich denke das ist so ein Thema wie kurze Kennzeichen. Die meisten werden mit dem Verweis aus "nur für US Fahrzeuge" weggeschickt. Was schon lange nicht mehr stimmt. Spätestens seit die Kurzschrift bei Pkw erlaubt ist. Spielerei eben
Kleiner Stromer
-
- 16 kWh - fährt
- Beiträge: 24
- Registriert: 8. Mär 2017 12:35
- Wohnort: Baden-Württemberg
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Hallo,
Have now big problem with registration my Chevy Volt 2012 in Germany, after visit to Registration Office, have paper for actions of registration.
Necessary:
1. Vollgutachten §21
2. EVB nummer.
3. Transit plate from other EU country and technical documents.
ok, simple actions, i begin.
Went to TÜV SUD and technicians required COC papier or Dattenblatt first, technical document from other EU country not suitable. OK, have wrote to Chevrolet and got link to Vdocs.eu, ordered COC and few hours after VDOCS.eu answered that my Volt issued for Nord Amerika market and COC paper for my car, they can't give, and haven't returned my money 100% but only 90% they are scammers.Attention!!!
After adventures with VDOCS and Chevrolet, i found on the website TÜV SUD, that i can order Dattenblatt from TÜV SUD for my Volt. OK, fulfilled form on the site TÜV SUD, and got answer, that i must send tehnical document from other EU Country, no problem, 2 labels from left side of car(tires and mass), no problem, i took photo, and one photo " Abgaslabel" ( Exhaust emission control label), but this label i don't have, because insurance company after small damage changed the hood completely.
Wrote and sent photos and technical documents to TÜV SUD and again got answer that without this Abgaslabel(Exhaust emission control label), they can't give me Datenblatt. No Datenblatt, no TÜV, no registration.
If you can give advise or recommend honor company not Vdocs.eu , who help get Datenblatt or this Abgaslabel, you are welcome.
Regards Denis
Have now big problem with registration my Chevy Volt 2012 in Germany, after visit to Registration Office, have paper for actions of registration.
Necessary:
1. Vollgutachten §21
2. EVB nummer.
3. Transit plate from other EU country and technical documents.
ok, simple actions, i begin.
Went to TÜV SUD and technicians required COC papier or Dattenblatt first, technical document from other EU country not suitable. OK, have wrote to Chevrolet and got link to Vdocs.eu, ordered COC and few hours after VDOCS.eu answered that my Volt issued for Nord Amerika market and COC paper for my car, they can't give, and haven't returned my money 100% but only 90% they are scammers.Attention!!!
After adventures with VDOCS and Chevrolet, i found on the website TÜV SUD, that i can order Dattenblatt from TÜV SUD for my Volt. OK, fulfilled form on the site TÜV SUD, and got answer, that i must send tehnical document from other EU Country, no problem, 2 labels from left side of car(tires and mass), no problem, i took photo, and one photo " Abgaslabel" ( Exhaust emission control label), but this label i don't have, because insurance company after small damage changed the hood completely.
Wrote and sent photos and technical documents to TÜV SUD and again got answer that without this Abgaslabel(Exhaust emission control label), they can't give me Datenblatt. No Datenblatt, no TÜV, no registration.
If you can give advise or recommend honor company not Vdocs.eu , who help get Datenblatt or this Abgaslabel, you are welcome.
Regards Denis
-
- 500 kW - overdrive
- Beiträge: 1029
- Registriert: 24. Jul 2014 13:16
- Wohnort: Dauenhof / S-H
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Maybe this could fit your needs? http://gm-volt.com/wp-content/uploads/2 ... -label.jpg
It looks not like the German version but the Car is neither from Germany.
It looks not like the German version but the Car is neither from Germany.
Lieben Gruß - nur Fliegen sind schöner
2012-2014:
Matiz 0,8 LPG. 43743-126213Km: 4,51€/100Km.
2014 - er auseinander fällt:
Ampera 11/2011. 26997-269903 Km: 4,47€/100Km.
195524 Km el.: 15,6 KWh/100Km.
47382 Km rest: 6,23 L/100Km
LDV: 1,0 - meiner: 1,23.
2012-2014:
Matiz 0,8 LPG. 43743-126213Km: 4,51€/100Km.
2014 - er auseinander fällt:
Ampera 11/2011. 26997-269903 Km: 4,47€/100Km.
195524 Km el.: 15,6 KWh/100Km.
47382 Km rest: 6,23 L/100Km
LDV: 1,0 - meiner: 1,23.
-
- 16 kWh - fährt
- Beiträge: 24
- Registriert: 8. Mär 2017 12:35
- Wohnort: Baden-Württemberg
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Hallo,
I already ordered Emission Label in USA(EMISSION LABEL - 2012 CHEVROLET VOLT (19257194))for 31$, why TÜV SUD do need this label for Datenblatt, it's TÜV SUD secret.
I already ordered Emission Label in USA(EMISSION LABEL - 2012 CHEVROLET VOLT (19257194))for 31$, why TÜV SUD do need this label for Datenblatt, it's TÜV SUD secret.
-
- 16 kWh - fährt
- Beiträge: 24
- Registriert: 8. Mär 2017 12:35
- Wohnort: Baden-Württemberg
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Hallo,
Soll ich die scheinwerfer USA Volt wechseln oder diese kann sein ausnahme?
Der Hinten blinker ist orange, vorne Standlicht ist weiß, habe foglight auch.
Soll ich die scheinwerfer USA Volt wechseln oder diese kann sein ausnahme?
Der Hinten blinker ist orange, vorne Standlicht ist weiß, habe foglight auch.
-
- 500 kW - overdrive
- Beiträge: 1029
- Registriert: 24. Jul 2014 13:16
- Wohnort: Dauenhof / S-H
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Hello,
TÜV-Sued has to accept the car so only they can answer this reliable.
TÜV-Sued has to accept the car so only they can answer this reliable.
Lieben Gruß - nur Fliegen sind schöner
2012-2014:
Matiz 0,8 LPG. 43743-126213Km: 4,51€/100Km.
2014 - er auseinander fällt:
Ampera 11/2011. 26997-269903 Km: 4,47€/100Km.
195524 Km el.: 15,6 KWh/100Km.
47382 Km rest: 6,23 L/100Km
LDV: 1,0 - meiner: 1,23.
2012-2014:
Matiz 0,8 LPG. 43743-126213Km: 4,51€/100Km.
2014 - er auseinander fällt:
Ampera 11/2011. 26997-269903 Km: 4,47€/100Km.
195524 Km el.: 15,6 KWh/100Km.
47382 Km rest: 6,23 L/100Km
LDV: 1,0 - meiner: 1,23.
-
- 16 kWh - fährt
- Beiträge: 24
- Registriert: 8. Mär 2017 12:35
- Wohnort: Baden-Württemberg
- Kontaktdaten:
Re: Volt aus USA nach D gebracht
Yes, I finally registered My Volt in Deutschland.
Ja, ich habe endlich mein Volt in Deutschland registriert.
First, changed Front Headlamps with DOT label, bought new from Opel Ampera with ECE label.
Second, in back Blinkers puted yellow leds.
Third, Headlight range adjustment was exception.
Man braucht nur viele Zeit und die Geduld.
Ja, ich habe endlich mein Volt in Deutschland registriert.
First, changed Front Headlamps with DOT label, bought new from Opel Ampera with ECE label.
Second, in back Blinkers puted yellow leds.
Third, Headlight range adjustment was exception.
Man braucht nur viele Zeit und die Geduld.
Wer ist online?
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 19 Gäste